fbpx
Usuwanie DPF/FAP

Usuwanie DPF/FAP/DTC

DPF/FAP ? czyścić, dopalać czy usuwać?

Filtry cząstek stałych, nazywane w skrócie DPF/FAP to podzespoły montowane w układzie wydechowym w celu ograniczenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Niestety, rozwiązania dobre dla natury nie zawsze są przyjazne kierowcom. Wielu właścicieli aut doświadcza uciążliwych problemów związanych z użytkowaniem auta wyposażonego w filtr cząstek stałych DPF/FAP.

Dopalanie filtra DPF/FAP na autostradzie Istnieją różne sposoby na zaradzenie problemom związanym z zapchanym filtrem. Można je podzielić na rozwiązania trwałe i doraźne tzw. chwilowe. Do rozwiązań tymczasowych należy czyszczenie i wypalenie / dopalanie DPF/FAP. W celu dopalenia zalegającej sadzy musimy odbyć kilkudziesięciominutową przejażdżkę po autostradzie ze stałą prędkością między 80-120KM/H, co nie zawsze jest możliwe do wykonania. W przypadku większego zanieczyszczenia filtra można oczyścić go chemicznie, jednak zawartość nagromadzonej sadzy nie może przekraczać 90%, a filtr nigdy nie odzyska pierwotnej wydajności w każdym z powyższych przypadków.

Po czym poznać niesprawny filtr cząstek stałych?

Filtr składa się z niewielkiego wkładu zamkniętego w ceramicznej obudowie. Małe gabaryty filtra sprawiają, ze po jakimś czasie zatyka się i zaczyna sprawiać problemy. Sygnałem wskazującym na niesprawność filtra jest: utrata mocy, tryb awaryjny, wzrosło spalanie, podnoszący się poziom oleju i jego rozrzedzenie oraz nagły wzrost zużycia paliwa, pojawiają się kontrolki DPF/FAP lub po przeprowadzonej regeneracji, wypalaniu, czyszczeniu masz ciągle błąd filtra cząstek stałych świecą się lampki, których nikt nie może zgasić, masz już drugi filtr, który znowu się ?zapchał, zablokował”, nie pozostaje Ci nic innego jak oddać swój samochód w nasze ręce.

Usuń problem raz na zawsze filtra cząstek stałych DPF/FAP
Usunięcie filtra cząstek stałych w samochodzie osobowym czy dostawczym pozwoli jedynym sposobem na trwałe pozbycie się uciążliwości stwarzanych przez filtr jest jego usunięcie. Fachowo wykonane nie stanowi zagrożenia dla środowiska ani dla bezpieczeństwa jazdy. W naszym warsztacie usuwanie DPF/FAP przeprowadzamy wyłącznie przy użyciu legalnego oprogramowania i poprzedzamy je diagnostyką komputerową.

Po usunięciu filtra cząstek stałych Twój samochód odzyska dawną sprawność i dynamikę. Wyprzedzanie i pokonywanie wzniesień stanie się łatwiejsze i płynniejsze, zmniejszy się zużycie paliwa, a żywotność podzespołów wydłuży się. Unikniesz również drogiej wymiany filtra, która w niektórych przypadkach stanowi równowartość używanego auta. Oferujemy państwu usługę kompleksowego pozbycia się problemu z DPF/FAP z pozycji programowej jak i mechanicznej, Jesteśmy w stanie usunąć problem w większości samochodów osobowych i dostawczych dostępnych na rynku europejskim i nie tylko.

Diagnostyka usunięcie DPF/FAP krok po kroku:

Zanim przystąpimy jednak do usunięcia, dokładnie analizujemy jego stan, aby upewnić się, że jest to najkorzystniejsza dla Klienta opcja. Niezależnie od stopnia zanieczyszczenia filtra cząstek stałych zawsze jesteśmy w stanie zaproponować satysfakcjonujące rozwiązanie. Podczas usuwania DPF/FAP obowiązuje ustalona procedura, której ściśle przestrzegamy w naszej firmie.
Kroki, które wykonujemy kolejno to:

  • Diagnostyka komputerowa ? sprawdzenie poziomu zanieczyszczenia filtra i sprawności podzespołów.
  • Wybór najlepszego rozwiązania ? dopalanie, wypalanie, czyszczenie chemiczne lub usunięcie filtra.
  • Adaptacja całości układu do procedury ? jeżeli podjęta została decyzja o usunięciu DPF/FAP.
  • Indywidualna modyfikacja oprogramowania sterownika (nie używamy gotowych programów).
  • Mechaniczne usunięcie filtra cząstek stałych z pozostawieniem obudowy.

Przykładowe obsługiwane sterowniki:
VW, Audi, Seat, Skoda
EDC16 & EDC17 (1.4 TDI, 1.9 TDI, 2.0 TDI, 2.7 TDI, 3.0 TDI, 4.0TDI 4.2 TDI, 5.0 TDI itd.),
BMW, Mini
EDC16, EDC17,
Fiat, Opel, Alfa, Lancia, Saab, Chevrolet
wszystkie diesle EDC15, EDC16, EDC17 (1.9 JTD/CDTI, 2.0, 2.4 JTD, JTDm, itd.),
Peugeot, Citroen, Renault, Nissan
EDC15, EDC16, EDC17, również PSA & Fiat na EDC15, Siemens SID PSA, Delphi DCM3.x, DENSO
Ford, Jaguar, Honda, Volvo, Mazda
EDC16, EDC17 i Siemens SID, DENSO
Mercedes Benz
EDC16, EDC17, Delphi,
Kia, Hyundai, Suzuki
EDC16, EDC17,
Fiat, Opel Marelli MJD,
oraz wiele innych…